piątek, 7 grudnia 2018

TBR THRILLER & KRYMINAŁ , KTÓRE MUSZĘ PRZECZYTAĆ




Jakiś czas temu przedstawiłem Wam listę horrorów, które muszę przeczytać i oczywiście, jak to ja nie wiele na razie udało mi się z niej zrealizować. Jednak się nie poddaje, co to, to nie! Dziś przedstawię zestawienie thrillerów i kryminałów – one zresztą najczęściej w Mroczny piątku goszczą na Literackiej Podróży. Znajdziecie tu 10 książek polskich i zagranicznych autorów, które po prostu muszę przeczytać. Uwaga daję sobie na nie, jedynie 2 miesiące!!!!

 

1.    Testament i Kontratyp, Remigiusza Mróz
 

                                      Źródło: Wydawnictwo Czwarta Strona

 

Chyłki i Zordona ciąg dalszy. Oskarżenie skończyło się w niezwykle emocjonującym momencie i pora poznać kontynuację opowieści o gwiazdach warszawskiej palestry.  Omówię już oba tomy razem, gdyż stanowią one spójną całość i nie chcę ich dzielić. Połknę je w pakiecie ;)

 

2.    Władza absolutna, Remigiusz Mróz
 
                                    Źródło: Wydawnictwo Filia

 

Nie może być żadnego zestawienia mrocznych lektur bez porządnej dawki Mrozowej literatury. Nie ukrywam, że po Chyłce to właśnie Patryk Hauer i Daria Seyda totalnie podbili moje serce, dystansując nawet Forsta, finał Większości bezwzględnej był niezwykle emocjonujący i pora poznać zakończenie tej, co tu dużo mówić fenomenalnej trylogii. Tym bardziej, że Polska staje na granicy chaosu politycznego i bardzo ciekawy jestem, jak Remigiusz rozwiąże kwestię prawną, którą sam mocno skomplikował w poprzednim tomie.

 

3.    Podejdź bliżej, Rachel Abbott

                                               Źródło: Wydawnictwo Filia
           

Sami widzicie, że dominują w tym TBR moje ukochane serie i tak jest i tym razem. Przed Tomem Douglasem kolejne niezwykle trudne śledztwo, gdyż w mieście giną kolejne kobiety z rąk psychopatycznego mordercy, łączy je tylko jedno – kiedyś dokonały złego wyboru. Znając twórczość tej brytyjskiej pisarki, zapowiada się fascynująca powieść.

4.    Nie odpuszczaj, Harlan Coben.


                                                              Źródło: Wydawnictwo Albatros
 

Kochani zacząłem czytać tę książkę i już od pierwszych stron zapowiada się REWELACYJNIE. Piętnaście lat wcześniej ginie Leo i Diana, nikt jednak nie wie co wydarzyło się tamtej feralnej nocy. Sami mieli chcieli zrealizować plan misternej intrygi, której padli ofiarą. Wówczas na torach kolejowych znaleziono rozszarpane ciało, a życie kilku mieszkańców niewielkiego miasteczko zatrzymało się. Dotyczy to przede wszystkim brata Leon, Napa Dumasa. Tym bardziej, że tamtej nocy zginęła jego dziewczyna, Maura. Chcąc odkryć prawdę chłopak wstąpił do policji ale mimo różnych tropów wciąż nie wie, co się wówczas wydarzyło. Aż do pewnego ranka, gdy do jego drzwi zapuka para policjantów. Będzie mnożyć się coraz więcej sekretów, coraz więcej znaków zapytania, a prawda może być mroczniejsza, niż się spodziewa. Uwaga powieść tę rekomenduje nikt inny, jak sam Dan Brown.

 

5.    Nieznajomi, Ursula Poznańska i Arno Strobel
 
                                    Źródło: Wydawnictwo Mando

 

To jedna z tych pozycji o które co, jakiś czas pytają mnie niektórzy ludzie. Co o niej myślę. Wstyd się przyznać, przeczytałem 100 stron sama powieść jest po prostu genialna i totalnie nieprzewidywalna, ale jak to ja coś odwróciło moją uwagę i ją porzuciłem. Pora ją dokończyć jeszcze w tym roku, gdyż wyszła spod pióra niemieckich autorów, a książka z Niemiec była na liście mojego Wyzwania 2018 r. Jest zatem okazja zaliczyć kolejny kraj. Opowiada ona o dwójce narzeczonych, którym przydarza się pewien niecodzienny incydent. Wokół niego osnuta jest sama fabuła. Na razie jednak nie zdradzę Wam nic więcej, bo tu każde zdanie ma duże znaczenie, chcąc uniknąć spoilerów. W grudniu muszę opowiedzieć o tej nietypowej historii.

 

6.    Otchłań, Marcel Woźniak
 
                                Źródło: Wydawnictwo Czwarta Strona

 

Marcel Woźniak wpisał się z pewnością do moich ulubionych kryminalnych autorów cyklem o komisarzu Brodzkim. Drugi tom skończył się w trudnym dla głównego bohatera momencie, grozi mu kolejne niebezpieczeństwo i mam wrażenie, że Heraklit nie będzie teraz jedynym przeciwnikiem z którym musi zmierzyć się Leon. O Powtórce i Mgnieniu opowiadałem już na Literackiej Podróży i osoby zainteresowane serią odsyłam do tych właśnie recenzji.

 

7.    Nora, Katarzyna Puzyńska
 
 
                             Źródło: Wydawnictwo Prószyński i S-ka

 

W styczniu autorka zapowiedziała 10 tom serii o Lipowie, a ja tu jeszcze nie zdążyłem przeczytać poprzedniej części i muszę, czym prędzej nadrobić zaległości. Puzyńska pisze rewelacyjnie, łączą po mistrzowsku wątki obyczajowe z niebanalną zagadką kryminalną. Bardzo ciekawy jestem czy Daniel Podgórski wyjdzie na prostą i co dzieje się u reszty mieszkańców Lipowa, z którymi zdążyłem się zżyć. O tym cyklu opowiadałem Wam bardzo dużo na blogu i odsyłam do tych recenzji. Zresztą już sama okładka Nory jest mocno intrygująca a sam podział na akty wzorowany na sztuce teatralnej mocno mnie intryguje.

 

8.    Żmijowisko, Wojciech Chmielarz
 
                           Źródło: Wydawnictwo Marginesy

 

Wojciech Chmielarz jest dla mnie mówić jednym słowem objawieniem roku!!!! Cykl o komisarzu Mortce jest genialny i całkowicie podbił moje serducho i mam nadzieję, że niedługo opowiem o nim nieco szerzej. Żmijowisko z tego co zdążyłem się zorientować rozgrywa się podczas wakacyjnego wyjazdu grupy przyjaciół, którzy przeżywają podczas tego odpoczynku prawdziwą tragedię. Jest to opowieść o dramacie, który niszczy życie. O rodzinie zmuszonej stawić czoła z niewyobrażalnym cierpieniem. O czasie, który nie niesie pocieszenia. Prawda, że brzmi świetnie?  Jeśli powieść ta jest na takim poziomie, jak Mortka to już wiem, że się w niej zakocham.

 

9.    Dobre miasto, Mariusz Zelke
 
                                Źródło: Wydawnictwo Czarna Owca

 

Mroczny thriller o brudach mieszkańców tytułowego Dobrego Miasta. Historia o małej społeczności będącej przekleństwem. Czy duszna atmosfera prowincjonalnej miejscowości i przekonanie, że życie nie niesie nic dobrego, wystarczy do tego, żeby stać się mordercą?

 

10.                      Max Czornyj, trylogia Grzech
 


                                    Źródło: Wydawnictwo Filia

 

 Autor zestawia wątek kryminalny z religią. Łączy obszar sacrum i profanum wykorzystując je na swoją stronę i budząc za ich pomocą uśpione w ludzkiej duszy demony. Już nie mogę doczekać się, aby poznać ten cykl. Szczerze mówiąc czekałem, aż ukaże się cała seria, aby ją przeczytać razem, bez dzielenia na poszczególne części. Mam tylko nadzieje, że Max Czornyj nie rozwieje mojego zamiaru.

 

Tak prezentuje się moja lista, dajcie znać czy sami macie listę zaległych książek, które w najbliższym czasie zamierzacie pożreć i czy czytaliście coś z mojego zestawienia. Jeśli tak, koniecznie podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz