poniedziałek, 1 stycznia 2018

Najlepsze i najgorsze książki roku 2017 czyli podsumowanie roku na Literackiej Podróży



Mamy już Nowy Rok 2018, pora więc podsumować ubiegły, który obfitował jak zawsze w wiele wspaniałych książek będących istną literacką ucztą, jak również te, które niespecjalnie przypadły do mojego gustu. Muszę przyznać, że wybór Książki Roku jest dla mnie zawsze trudny, gdy z ponad stu przeczytanych lektur trzeba wskazać tą najlepszą i najgorszą. Szczególnie nie lubię, tego ostatniego wyboru, ponieważ zdaje sobie sprawę, że każda książka mimo posiadania wielu minusów – które akurat może tylko mnie przeszkadzają; ma też swoje zalety. Ranking ten oczywiście ZAWSZE JEST SUBIEKTYWNY, i tak trzeba go traktować. Nie przedłużając przechodzimy już do podsumowania roku 2017.

 

W 2017 roku udało mi się przeczytać: 113 książek, co daje 51 765 stron. Jednak z moją czytelniczą dyscypliną, jak wiecie bywało różnie. Wiele zakładałem, wiele z tego nie udawało się zrealizować L z powodu, że w me ręce trafiła inna pozycja. Tak samo wygląda moje wyzwanie 2017 polegające na przeczytaniu 100 książek z poprzednich lat, które koniecznie chciałem w tym roku poznać. Z listy tej udało się zaliczyć jedynie: 7 książek LLL Wstyd!!!!!! I totalna klapa. Chociaż, sam wynik 113 jest na pewno dla mnie zadawalający, tylko pokazuje, że nie ma co robić podobnych planów, z góry wiadomo, że nie wiele z tego wyjdzie. Więc na ten rok również zakładam sto  książek, myślę że jestem w stanie osiągnąć tę liczbę, jedynie nie wskazuje tytułów do nich. Najbliższe 12 miesięcy zrobią to za mnie.

         W pasku na górze strony, znajdziecie zakładkę w której zamieszczam Wyzwanie na 2018, osoby zainteresowane odsyłam do niej i wspólnej zabawy. W komentarza możecie również podawać, co według mojej propozycji Wy przeczytaliście. Chętnie poznam Wasze lektury J  I na dniach je poznacie, stąd warto śledzić, co w tym tygodniu będzie się działo na blogu.

 

Przechodząc jednak do najważniejszego punktu pora na podanie najlepszych i najgorszych książek 2017 roku wg Literackiej Podróży. Tradycyjnie będą one najpierw wyróżnione we własnych kategoriach, a potem trójka mistrzów.

 

LITERATURA OBCA

 

1.    Kazuki Sakuraba, Czerwone dziewczyny. Legenda rodu Akakuchiba - najlepsza książka w kategorii Literatury Obcej
 
                                    Źródło: Wydawnictwo Literackie

2.    Marie Benedict, Pani Einstein
 
                                      Źródło: Wydawnictwo Znak Horyzont
                                
3.    Hanya Yanagihara, Ludzie na drzewach
 
                                    Źródło: Wydawnictwo WAB
                 
 

 

LITERATURA POLSKA

 

1.     Agnieszka Lis, Karuzela – zupełnie nieoczekiwanie, jednak od pół roku książka ta chodzi mi po głowie, wraca przy różnych okazjach i w przyszłym tygodniu, omówię ją dla Was. W każdym razie z czystym sumieniem, uznaję ją za najlepszą książkę w kategorii Literatura polska.
 
                                     Źródło: Wydawnictwo Czwarta Strona
      


2. Magdalena Niedźwiedzka, Maria Skłodowska-Curie. Geniusz i siła miłości
 
                                      Źródło: Wydawnictwo Pruszyński i Spółka
                
 
 
 
3.    Mirosław Wlekły, Tu byłem, Tony Halik
 
                                                                           Źródło: Wydawnictwo Agora



Thriller/kryminał/horror

 

1.    William Peter Blatty, Egzorcysta – jako najlepszy horror roku
 
                                    Źródło: Wydawnictwo Vesper

2.     Marcel Woźniak, Powtórka – najlepsza powieść kryminalna roku
 
                                      Źródło: Wydawnictwo Czwarta Strona
 
3.    Rachel Abbott, Szóste okno
 
                                    Źródło: Wydawnictwo Filia Mroczna Strona

 

WSPOMNIEŃ CZAR, CZYLI POWIEŚĆ UBIEGŁYCH LAT

 

1.    Jaume Cabré, Wyznaję - najlepsza książka w kategorii ubiegłych lat
 
                           Źródło: Wydawnictwo Marginesy

2.    Szczepan Twardoch, Morfina
 
                                          Źródło: Wydawnictwo Literackie

3.    Lucinda Riley, Róża północy
 
                                     Źródło: Wydawnictwo Albatros

 

NAJGORSZE KSIĄŻKI 2017 ROKU CZYLI WIELKIE ROZCZAROWANIE

 

1.    Krystyna Mirek, Tajemnice zamku
 
                                    Źródło:Wydawnictwo Edipresse

2.    Robert Harris, Konklawe
 
                                           Źródło: Wydawnictwo Albatros

3.    Alex Marwood, Najmroczniejszy sekret

 

                                             Źródło: Wydawnictwo Albatros                                                           



KSIĄŻKA ROKU 2017 : Kazuki Sakuraba, Czerwone dziewczyny. Legenda rodu Akakuchiba.
 
 
 

Gratuluję autorce i Wydawnictwu Literackimu za wydanie tak bardzo przejmującej powieści, która poruszyła wszystkie moje najczulsze strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz